WhatsApp lansează prima sa campanie globală pentru a le arăta celor 2 miliarde de utilizatori că datele lor sunt sigure, după ce a provocat confuzie cu lansarea unei actualizări de confidențialitate, care a determinat mulți utilizatori să dezinstaleze aplicația.

Platforma a lansat o schimbare controversată a condițiilor sale de utilizare în ianuarie, care a fost întâmpinată de o reacție negativă din partea utilizatorilor care credeau că trebuie să accepte actualizarea confidențialității sau eliminarea feței din aplicație. Unii utilizatori au avut, de asemenea, impresia că schimbarea ar însemna ca datele sensibile să fie partajate cu Facebook. WhatsApp a spus la acea vreme că a fost victima dezinformării.

Dar acest lucru a dus la creșterea numărului de aplicații rivale. Signal, care, la fel ca WhatsApp, susține „criptarea extremă a tehnologiei end-to-end”, a spus că a înregistrat o creștere „fără precedent”,  la fel și Telegram.

Eshan Ponnadurai, director de brand și consumer marketing WhatsApp, afirmă că brandul a văzut din prima linie modul în care utilizatorii apreciază confidențialitatea și consideră că este momentul potrivit pentru a-i informa cum își protejează datele. Campania „Mesaj Privat” își propune să prezinte modul în care funcționează criptarea de la un capăt la celălalt capăt în „viața de zi cu zi” pentru a proteja confidențialitatea utilizatorilor.

Campanie pentru confidențialitate

Creată cu agenția BBDO, campania va fi lansată pe etape, mai întâi în Marea Britanie și Germania, cele mai mari piețe, urmată de Mexic, Indonezia, India și Brazilia în lunile următoare.

Succesul campaniei va fi măsurat pe KPI-uri, cum ar fi reputația, sentimentul și sănătatea mărcii. Ponnadurai spune că brandul face foarte multă ascultare socială și datele care măsoară dacă oamenii cred că WhatsApp este privat sunt deja „foarte puternice”, dar le va măsura în continuare pentru a vedea ce impact are campania asupra utilizatorilor.

Scăderea numerelor
În urma anunțului despre actualizarea confidențialității, descărcările WhatsApp au scăzut de la 49,6 milioane în decembrie 2020 la 44,6 milioane în ianuarie 2021 și au continuat să scadă până la un nivel minim de 37,5 milioane în aprilie înainte de a crește la 39,7 milioane în mai.

În schimb, Signal a înregistrat 50,6 milioane de descărcări globale în ianuarie, o creștere de 4.117%, de la 1,2 milioane în decembrie, conform datelor de la Sensor Tower, în timp ce Telegram a înregistrat descărcări mai mult decât dublu de la 29,1 milioane la 63,5 milioane în aceeași perioadă.

Craig Chapple, strategul de informații despre senzorii Tower, spune că, deși rivalii WhatsApp „au văzut o creștere”, este vital să ne amintim că WhatsApp a atins „masa critică”, câștigând 5,8 miliarde de descărcări din ianuarie 2014.

„Cea mai probabilă tendință în acest moment este aceea că consumatorii vor folosi mai multe aplicații de mesagerie alături de WhatsApp, deoarece majoritatea prietenilor și familiei lor sunt probabil încă pe ea”, spune Chapple.

Traducere din MarketingWeek